Skip to content

Vil du være (endnu) klogere?

Interesseret i et skræddersyet foredrag eller kursus?

3 PAKKELØSNINGER

FOR MEDARBEJDERNE I DIN VIRKSOMHED ELLER ORGANISATION

INTRODUKTION TIL Adfærdsdesign

 

2 TIMER

Introduktion til adfærdsdesign og centrale begreber.

Herunder eksempler på cases, hvor man har oplevet målbare ændringer af adfærd via adfærdsdesign.

Op til 30 personer. 

4.995,- inkl. moms

 

ADFÆRDSDESIGN: TEORI OG METODE

 

4 timer

Dyberegående indsigt i de bagvedliggende teorier, som adfærdsdesign bygger på.

Desuden introduktion til metoder, redskaber og modeller, der anvendes til at foretage adfærdsundersøgelser og designe adfærdsændringer på baggrund heraf. 

Op til 30 personer.

7.995,- inkl. moms

ADFÆRDSDESIGN: DEN STORE PAKKE

 

HELE DAGEN

Komplet indførsel i adfærdsdesign: fra introduktion til teoretisk fundament til metoder og redskaber – og hvordan de kan bruges i virkelige scenarier. Dette underbygges af en workshop. 

Op til 30 personer.

10.995,- inkl. moms

KONTAKT OS, SÅ FORMER VI ET FOREDRAG ELLER KURSUS PRÆCIS EFTER JERES BEHOV

NYE KOMPETENCER

FOR DIG, SOM ØNSKER AT VIDEREUDVIKLE DINE FAGLIGE KOMPETENCER

2-dages kursus i adfærdsdesign

 

teori, metoder og cases

Har du (også) læst Jytte fra marketing er desværre gået for i dag, og er blevet nysgerrig efter at lære mere om adfærdsdesign? 

På dette kursus, gennemgår vi trin for trin teori og metoder, som du bør kende til, for selv at kunne skabe målbare adfærdsændringer. 

Første dag får du indblik i de centrale adfærdsvidenskabelige teorier, der ligger til grund for adfærdsdesign. Du kommer til at lære om menneskets indbyggede systematiske irrationalitet, der skaber store og små benspænd for ønsket adfærd, foruden de vigtigste adfærdsprincipper, der kan føre uden om disse benspænd. 

Anden dag går vi i dybden med metoder, redskaber og modeller, der er centrale, når du skal afdække og undersøge adfærd i praksis, og på baggrund heraf designe tests og prototyper – hvilket fører til konkrete, implementerbare løsninger. 

Kurser tager hele vejen udgangspunkt i virkelige eksempler og cases.

NÆSTE DATOER OFFENTLIGGØRES SNART

14.995,-  pr. person

OPLÆG MED TEMA

TIDSAKTUELLE OPLÆG, HVOR DER SÆTTES SPOT PÅ ET EMNE FRA ET ADFÆRDSPSYKOLOGISK PERSPEKTIV

Addicted to brands

 

ADFÆRDSPSYKOLOGI & BRANDING

Hvorfor foretrækker vi visse brands over andre? 

Det har adfærdspsykologien et godt svar på.

I dette foredrag ser vi derfor nærmere på, hvad der sker når din hjerne møder branding. 

Foredraget inkluderer konkrete eksempler og giver tips til, hvordan I kan bruge adfærdspsykologiske indsigter til at tiltrække og ‘connecte’ bedre med jeres forbrugere. 

PRIS, STED OG TIDSOMFANG TILPASSES EFTER BEHOV

zuckerbergs skjulte våben

 

ADFÆRDSPSYKOLOGI & SOCIALE MEDIER

At navigere i sociale medier og skille sig ud, er sværere end nogensinde før. 

Med organisk reach på sit laveste nogensinde og stigende konkurrence på paid, kræver det nye teknikker for at tiltrække og fastholde opmærksomheden fra brugere. 

Her giver adfærdspsykologien en række spændende bud, der kan hjælpe jer med at performe bedre på tværs af sociale medier – suppleret af et par skræmmende perspektiver om Addiction 2.0, der i stigende grad definerer den moderne tidsalder.

Foredraget inkluderer konkrete eksempler og tips. 

PRIS, STED OG TIDSOMFANG TILPASSES EFTER BEHOV

Hvorfor elsker din hjerne Banksy og basquiat?

 

Neuroæstetisme

Hvad sker der, når kunst og design møder hjerneforskning? Så opstår der et spændende og kontroversielt forskningsfelt – nemlig neuroæstetisme – der sætter nye ord på æstetisme. 

Indsigter fra neuroæstetismen er relevante, når I skal designe og eksekvere kreative ideer, der skal tale til modtageren på et dybere, kognitivt niveau. 

PRIS, STED OG TIDSOMFANG TILPASSES EFTER BEHOV

Skriv tekster, der taler til hjernen

 

Adfærdsdesign & copywriting

Hvad sker der i hjernen, når vi kommunikerer – og især kommunikerer godt? Og hvordan kan adfærdspsykologiske principper bruges, til at rykke adfærd med ord?

Det dykker vi ned i, i dette foredrag, hvor vi kommer med konkrete eksempler og tips til optimeret copywriting, der taler til hjernen – og rykker adfærd. 

PRIS, STED OG TIDSOMFANG TILPASSES EFTER BEHOV

det menneskelige element i cybersikkerhed

 

ADFÆRDSDESIGN & CYBERSIKKERHED

De sidste årtier har ressourcer til at udvikle avancerede sikkerhedssystemer, processer og reguleringer, til bekæmpelse af cybersikkerhedstrusler, været stødt stigende i mange virksomheder. Dog overses ofte, at et sikkerhedssystem kun er så effektivt, som medarbejderne agerer sikkert: cybersikkerhedssystemer, processer og reguleringer er komplekse og svære at navigere i for den almindelige medarbejder, som er underlagt kognitive begrænsninger, der bør tages højde for i bekæmpelsen af cybersikkerhedstrusler.

Dette foredrag fokuserer derfor på forandringspotentialet ved menneskelig adfærd via gamificering. Klassisk cybersikkerhedsundervisning har længe foregået via en-vejs-kommunikation i form bl.a. kortvarige (e-learning) kurser eller cybersikkedskampagner, der har vist sig relativt ineffektive i at ændre medarbejderadfærd. Ved at nytænke cybersikkerhedsundervisning igennem gamificering, kan man i stedet nudge ønsket adfærd hos medarbejderen via brugerinddragende leg.

PRIS, STED OG TIDSOMFANG TILPASSES EFTER BEHOV

 

GREEN NUDGING TIL BÆREDYGTIG ADFÆRD

 

ADÆRDSDESIGN & BÆREDYGTIGHED

Bæredygtighed er det nye buzzword.

Vi kræver i højere grad, at virksomheder har en bæredygtig profil, men når vi vender spejlet mod os selv, er det sjældent så nem en opgave. 

Omend mange af os har gode intentioner om at tænke bæredygtighed ind i vores (købs)adfærd, er det langt fra størstedelen af os, der rent faktisk handler bæredygtigt.

I dette foredrag sætter vi fokus på, hvordan green nudges kan anvendes til at skabe adfærdsændringer i en mere bæredygtigt retning. 

PRIS, STED OG TIDSOMFANG TILPASSES EFTER BEHOV

øget ligestilling med adfærdsdesign

 

ADÆRDSDESIGN & ligestilling

Selvom vi er nået langt siden kvindekampen i det forrige århundrede, ligger Danmark fortsat lavt på verdensranglisten over ligestillede lande. Det er især manglen på kvinder i topposter, der trækker ned. 

Indsigter fra adfærdsdesign kan bidrage til at nytænke ligestillingsdebatten, så vi istedet for kvoter, kan fremme ligestillingen på arbejdsmarkedet med en række konkrete adfærdsændrende interventioner. 

PRIS, STED OG TIDSOMFANG TILPASSES EFTER BEHOV

Når UX møder adfærdspsykologi

 

ADFÆRDSPSYKOLOGI & UX

afholdes i samarbejde med

Et lækkert og brugervenligt web- og appdesign er hovedfokus i UX design.

De adfærdsvidenskabelige principper, der ligger bag adfærdsdesign, deler det bruger-centriske fokus, og kan derfor bidrage med relevante indsigter, når websites og apps skal designes til at motivere og rykke brugerens adfærd. 

Spændingsfelt imellem UX og adfærdsdesign er derfor hovedfokus i dette 1-dags kursus, der udbydes hos Teknologisk Institut flere gange årligt.